2012. november 3., szombat

"A művészet lemossa a lélekről a mindennapok porát"




New Yorkban jártam. Alig tudtam választani a sok látnivaló közül, hiszen a filmeken keresztül az ember szinte New York minden utcasarkát ismeri… De két dolog biztos volt: a MoMA (Museum of Modern Arts) és a Met (Metropolitan Museum of Arts). Sajnos nem jutott rá annyi időm, mint szerettem volna, de végre láttam életem első Modigliani-ját eredetiben. És láttam Picasso Avignoni kisasszonyait… 
Kérdezte valaki, hogy miért annyira fontos nekem ezeket eredetiben látni. Jó kérdés, miért? Talán mert így én is műgyűjtő lehetek egy kicsit :) Virtuális. Ha nem is vihetem haza, az enyém. Néhány Renoir, Monet, és most már Modigliani is.
 






Találtam egy jó idézetet: „Egy jó festmény mindig olyan volt nekem, mint egy barát. Társaságot nyújt, megnyugvást és inspirációt.” Igen. Amikor felfedezek egy ismert és általam kedvelt festményt egy múzeum falán, az első gondolatom valahol mindig az, hogy: Szia, már kerestelek…   

Nincsenek megjegyzések: