2008. szeptember 4., csütörtök

Még egy kis impresszionizmus: Renoir

Ha Monet a vizet tudta tökéletesen megfesteni, akkor Renoir az átszűrödő napsütést. Azt írja a wiki, hogy l'art pour l'art festő volt, a szépet festette. Mindig vidám volt és ez látszik a képein. Háát, tényleg látszik. És fanatsztikusak a színei. Élénkek, de finomak.


Nincs kedvenc Renoirom. Nem annyira a festményeit, mint inkább a "festészetét" szeretem. Azt az érzést, amit a festményei keltenek. Ez az én impresszionizmus értelmezésem.

Ha kedvencem nincs is, az aktjait szeretem. Egyrészt mert a modelljei teltek, mégis szépek. Dacolva a Ma szépségideáljával. És mert olyan természetességgel ábrázolja a meztelenséget, hogy nem hozza zavarba a nézőt.





Nem tudok ellenállni, muszáj idetennem még egyet, ezt most találtam. A mosónő. Elég hétköznapi cím egy ilyen szép festményhez. Fantasztikusak a színei, sőt inkább a színek harmoniája.


Van Gogh-ra emlékeztett.
Mintha az ő egyik "őrült" festményét szelídítette volna meg.



1 megjegyzés:

Kriszta írta...

Ó de jó! Kedvenc irányzatom az impresszionizmus, és én is imádom Monet-t és Renoir-t! Ugyanazt érzem velük kapcsolatban, mint amiket leírtál. Kíváncsi vagyok, miket fogsz még feltenni :))